Totaal scheeflopende marketing, branding, opvalstrategie or whatever you make call it en wat er aan te doen valt :: marketingtips voor schrijflosers

Ik probeer het simpel uit te leggen met 1 voorbeeld.

Op mijn twitter account presenteer ik mezelf tegelijkertijd als het volgende:

-een expert in de Amerikaanse Burgeroorlog (heel erg waar)

-een Gestalttherapeut (redelijk waar)

-vrijheidslievend (absoluut waar)

-schrijver van vrouwvriendelijke porno (bij gebrek aan lezers kan ik dat niet helemaal met volle stelligheid aanduiden als zijnde waar, maar allez, waar dus)

Tevoren stond er ook nog eens bij dat ik tolk was. Ook waar, maar dat is het punt niet. Er had ook nog kunnen staan ‘zwaar gefrustreerde naar de dood verlangende boekenwurm’ (vaak waar)

Het punt is niet of die dingen waar zijn of niet of ik daar een passie voor heb of niet, het punt is dat die dingen…

…heel erg vloeken met elkaar.

Iemand die mij op Twitter volgt voor de Amerikaanse Burgeroorlog haalt de shotgun van zijn Geconfedereerde overovergrootvader direct uit de kast als hij twee zinnen leest van mijn porno voor hogeropgeleide vrouwen en iemand die mij volgt om nat te worden of een stijve te krijgen, krijgt meteen het exacte omgekeerde als hij/zij iets ziet passeren over de Amerikaanse Burgeroorlog.

Ik ben een veelzijdig manneke, maar ik mag niet verwachten dat de wereld daar begrip voor heeft.

Heb dus besloten om voor die drie hoofdinteresses aparte twitteraccounts te maken. En dan spreek ik nu alleen voor twitter, want ik moet die opdeling eigenlijk maken in mijn hele leven.

Amerikaanse Burgeroorlog, intellectuele vrouwvriendelijke porno en gestalttherapie en Slowaaks (of ik daar een apart voor ga twitteren weet ik nog niet, misschien wel)

Ik dacht namelijk altijd dat ik geen duidelijke ‘niche’ heb, maar nee, ik gooi drie of zelfs vier ‘niches’ op één hoop.

Die wankele, quasi onbestaande relatie tussen mij en ‘de’ lezer begint werkelijk een belachelijk steile leercurve te worden.

Al zeven jaar geleden zei mijn vader: ‘er heeft nog nooit iemand er zo lang over gedaan om een boekske gepubliceerd te krijgen’

Ach ja, ’t is gelijk Bukowski zei: ’t is werkelijk zielig, gelijk een spin een web spint, zo krabbel ik mijn verhaalkes bijeen, omdat ik niks anders weet te doen

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google photo

Je reageert onder je Google account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s